ariejantine.reismee.nl

and so this is christmas

Sneller verzenden

Het verwerken van je foto's gaat een stuk sneller als je ze op je computer alvast kleiner maakt.

Dit kun je doen met elk fotoprogramma. Heb je die niet? Gebruik dan dit programmaatje!

Foto's in deze serie

Hiernaast vind je een overzicht van de foto's in deze serie.

Je kunt de foto's aanpassen, verwijderen en sorteren.

Om de volgorde te veranderen sleep je de foto naar de juiste plaats.

TerugWijzigVerwijder

Fotoseries beheren

and so this is christmas

Je wilt niet weten op hoeveel manieren je PHIMAI uit kunt spreken en er is er maar 1 die de Thaien begrijpen...maar dan kom je er ook! Een heel leuk onderkomen met persoonlijke begeleiding van onze man/vrouw Amy, geweldig! Fietsjes erbij, t oude tempelcomplex op loopafstand, eethuisjes in de buurt, leuke markt, kortom, gezellig en ook weer lekker warm. We blijven er tot na het weekend en hebben inmiddels besloten naar het nationale park Khao Yai te gaan, bij Pak Chong eruit en dan naar ons onderkomen. Je gelooft het niet maar werkelijk in the middle of nowhere. Gelukkig s middags een eethuis open (en erg lekker) en hele lieve mensen die alles voor je willen doen, we bellen samen naar de gids Bobby, hij organiseert tracking in t park. Om 630 worden we opgepikt, s avonds om 1930 weer terug, dat is toch een hele dag! We zijn met een clubje van 9 mensen, met 2 jongens uit Singapore hebben we dikke pret en zij letten een beetje op ons oudjes, zo lief! We zien olifanten!! We zien familie Gibbon, papa, mama en kleine, en een herrie dat ze maken, zo gaaf! Krokodil, heel aparte vogel, ik ben de naam kwijt en heel veel mooie bomen, planten, kruiden. Gids Bon is een leuke vent, legt heel veel uit, heeft giga kijker bij zich zodat je veel dichtbij kunt halen, helpt bij t eethuis mee ons eten te maken, lekkere Khao Pad (gebakken rijst), helemaal prima! Dan nog een mooie waterval en diverse mooie uitkijkpunten (helaas is t inmiddels wat donker aan het worden), werkelijk een prachtige dag! Doodmoe weer thuis, we hebben bier en chips... De volgende dag naar' t station, trein naar Ayutthaya, en daar een fantastische onderkomen getroffen. De kamers zelf niet zo bi, maar de gastvrijheid, zo ongelooflijk! Ya, de eigenaar, speelt gitaar en heeft het liefst dat we allemaal meezingen... We zijn heel even de enigen maar dan is het weekend en dus gezellige boel, hij heeft 8 kamertjes. Dus van Bob Dylan tot John Denver, je kent dat wel. En natuurlijk, zeker in deze tijd van het jaar: Imagine, t blijft prachtig om dat met allerlei nationaliteiten te zingen. Afscheid valt weer niet mee, nu in BKK, onze vrienden Frank en Vera zijn net aangekomen en vanavond pakken we de bus naar het zuiden. Vannacht toen Arie ff ging plassen zag ik allemaal kleine beestjes in zijn bed. Ik schreeuw dus" Arie, beesten in je bed" Hij komt met een mes de badkamer uit gestormd, klaar voor de strijd. Wat blijkt, de beestjes zijn piepkleine dropballetjes die zijn verkoudheid moeten bestrijden. Daarna toch weer lekker geslapen.
Voor jullie allemaal, fijne kerst en een goed, gezond en vrij 2017 !!!!!!!!
Dikke zoen uit heerlijk warm Thailand

Marieke

Haha ik zie het helemaal voor me, midden in de nacht met een mes in de aanslag om de....dropballetjes een koppie kleiner te maken :-)
Gezellig dat Frank en Vera er zijn, goeie (bus)reis straks! X

arina

Weet je zeker dat het geen geitenkeutels waren?
Mooie verhalen weer.
Die gitaarsessie lijkt me ook geweldig, heerlijk.
Fijn dat jullie alles uit het leven halen wat erin zit enne.....schraap ook de bodem leeg, volgend jaar een nieuwe pan.
fijne warme kerst. Wij gaan naar de Notenkraker on ice in de schouwburg in Zwolle. 10 graden in de zaal en bitterballen in de pauze. Heerlijk

Michel de kaasboer

Ha ha Arie maakt ze wel ff kapot! Veel plezier nog en fijne kerstdagen !

Lenie

Stik( gezond) jaloers op alle fronten. Geniet maar voor drie. Dikke kus.

Annemarie

Fantastisch, van dat beeld knapt een mens toch helemaal op???? dikke kerstkus van ons!

Annemarie

Al die vraagtekens moeten een brede smiley voorstellen, maar die kent-ie blijkbaar niet;-))

Halleh

Jeetje! Een mes???? Ik dacht dat jullie tegen gewapende strijd zijn!
Geniet er van! "de wereldreizigers"
XXXX
Haleh

Fred & Liane

Dropballetjes? Maar goed in ieder geval geen bedbugs. Dat is een stuk minder prettig. Verkoudheid bestrijden neem een neusdouche met zout water. Komt daar vandaan. Hier heet het Rhinohorn.

wim

het lijken net echte werkdagen maar wel in een bijzondere omgeving

Ben

Een echte krijger dus die Arie. Doet me denken aan het verhaal van Rene die dacht, 's-nachts in het donker onder een klamboe, zomaar een snoepje in zijn mond te kunnen stoppen. Het snoepje was zoet, maar had ook een verdachte, zuur, prikkelende bijsmaak die bij ieder snoepje sterker werd. Wat bleek; de snoepjes waren ontdekt door een horde rode miertjes, die in een rood spoor via mijn bed naar Rene's bed waren gelopen en zich daar, tot in Rene's mond, te goed deden aan dat heerlijke zoete maaltje. Het duurde best wel even voordat het bij-voer door Rene ontdekt werd. Gelukkig zonder nare gevolgen. Ik ben dus niet onder mijn klamboe tevoorschijn hoeven komen met een mes in mijn tanden, dat helpt niks en ik had geeneens een mes bij me.. :-))
Wat een heerlijk verhaal van jullie en veel plezier in het Zuiden. Doe F&V de hartelijke groetjes. O,ja en alvast ook een fijne jaarwisseling!!! Liefs Ben en Brie

Jan & Titia

Wat een avonturen en zelfs in het holst van de Thaise nacht. Is toch effe anders dan hier. Leuke verslagen en leuk om te lezen dat jullie ook weer overal welkom zijn. Hier start spoedig weer het illegale voorwerkfestival. Hoeveel dommeriken belanden dan weer in de armen en zorg van een lieftallige verpleegkundige, die daar dan zo haar gedachten bij heeft. We wensen jullie daar en veel vroeger dan wij hier, ook een feestelijke overgang naar 2017 toe. Met veel huggs en zoenen van ons ***

Helen & Mehmet

Mooie verhalen! Alvast een hele fijne jaarwisseling en al het goeds voor 2017!

Micha

Hey, ihr Globetrotter, alles Liebe und viel Glück und Gesundheit im neuen Jahr! Hasta la victoria - siempre. Dicke Kuss von alle aus dem Schnutenhaus

Vera

Dank jullie wel en jullie ook een dikke zoen