ariejantine.reismee.nl

Thailand, land van glimlach en regen!

Ik ga er maar even voor zitten. Het is zondagmiddag, aan een spierwit strand en prachtig weer. Volgens de gegevens 32 graden. Het laatste verslag stopte in Malakka, waar wij uitbundig chinees nieuwjaar hebben gevierd. Terwijl ik dacht dat Chinese mensen aan vlijt ten onder gaan blijkt dat ze zomaar zo'n 15 dagen de beest uithangen(jaar van de haan). Dat zal je merken in Malakka, een stad met een grote Chinese bevolkingsgroep en heel veel familie die van heinde en verre komt. De Jonkerstreet, een voornamelijk Chinese uitgaansstraat is van de vroege morgen tot de late avond afgeladen met mensen die proberen te flaneren. Met intussen een file auto's die de straat, de breedte ongeveer de helft van onze Weimarstraat, totaal lam legt. Kortom een waar genoegen om daar rond te schuifelen. Maar Malakka heeft meer te bieden ,de gereformeerde kerk, het fort en de begraafplaatsen, er ligt heel veel historie en is de moeite waard om te bekijken. Het guesthouse waar we logeren is erg leuk en de mensen die het beheren, Nazri en Alice zijn echte toppers. We besluiten dus om hier wat langer te blijven en gebruik te maken van de fietsen. Kortom genieten. Dan 's avonds het klapstuk, op naar het eethuis. Een Pakistaanse eetgelegenheid, Pak Putra, met heerlijke gerechten. Zowel de dames als ik komen ruimschoots aan onze trekken. Heerlijke naan met sausen en ik heerlijke Tandoori Kip, dit alles met kostelijke mangoshake. Een feest! totdat er weer eens een wolkbreuk losbarst en honderden mensen naar binnen proberen te vluchten. Maar gelukkig, na een kwartier is het weer droog en mijn schat was zo slim om snel een tafeltje onder een afdak te scoren. Maar ook Malakka kent een einde en hier moeten we afscheid nemen van Marieke. Zij vliegt naar huis en onze karavaan trekt verder naar Thailand. Het was, ondanks dat ze door het stoeltje gezakt is, zich buiten sloot, een dooie muis in haar bed had, en nog wat andere grappen heel gezellig en zonder enige wanklank. Toch wel stoer als je 3 weken gezamenlijk optrekt. Wij naar het vliegveld van Kuala Lumpur, 17.00uur vliegen naar Krabi en zijn daar om 17.20, een tijdsverschil van een uur en dat hebben we nu weer terug. Wij waren nog nooit in dit deelvan Thailand geweest en ik denk dat deze ervaring niet voor herhaling vatbaar is. We hadden een bungalowtje geboekt voor 1 nacht en bij aankomst in het donker werden we door de directie overgebracht naar een andere locatie, een flink eind stappen met alle barang op je nek. Op zich een mooi huisje maar de manier!!! Een paar honderd meter verder, om de hoek, was er wel eten te krijgen. Wij op pad, en om de hoek de hel. In 3 minuten meer toeristen gezien dan in de hele voorafgaande periode inclusief Malakka. En niet van het leukste soort, dronken oostblokkers met slecht geklede dames, waardeloos. Ons besluit was om direct, de volgende morgen, door te reizen naar Chumphon. Weer een dag onderweg maar dan weet je wat je hebt. In Chumphon, regen, we lopen in de stromende regen naar een leuk bungalowtje aan het strand, krijgt mijn schat een blad met steel van een kokospalm op haar hoofd, gelukkig geen noot dan was ze dood, maar ze gaat wel direct gestrekt. Uit alle hoeken komen mensen om te helpen en wordt ze met tijgerbalsem op de been geholpen. Die tijgerbalsem is iets speciaals, wonderbaarlijks maar daar kom ik volgende, en laatste keer nog wel op terug. Wij genieten, wat voor weer dan ook, maar het is ook goed om straks weer thuis te komen.

Fred & Liane

Hoe groot is de kans dat je een kokosnoot op je hoofd krijgt. Het is tijd om een lot te kopen daar misschien slaat het nood"lot" dan de goede kant op. Gelukkig niets ernstig overgehouden maar als je out gaat heb je toch een hersenschudding. Sterkte jullie daar en hier komt de winter weer in volle glorie terug. Volgend weekend weer schaatsen zeggen ze.

Millicent

het is wat allemaal...ik ga donderdag kijken hoe het met Marieke is na haar vakantie met jullie ( ik weet het , het is heel gezellig geweest). En na het weekeinde kijken hoe de zon in Nieuw Zeeland schijnt!
Als we allemaal terug zijn zien we elkaar weer en dan ruiken we de lente ( nu als soms een vleugje en de vogels beginnen al meer te zingen!)
xx

Afien

Het doet Maarten goed dat je als eerste de gereformeerde kerk noemt in je verslag.:)
Goed om weer een verhaal te lezen. Heftig dat je getroffen bent door een blad. Zoals je vriend al schrijft gelukkig geen noot.
De locaties zijn wisselend zoals we lezen. Toch is er altijd weer een belevenis. Geniet ervan en samen lukt dat vast. Groetjes van ons allen.

Rudi & Gisela

Gute Wünsche für Arie und wir hoffen, dass sein Kopf wieder heil ist. Noch eine gute Zeit, hoffentlich ohne Regen. Ist Ban Krut auch noch im Programm? Wenn ja schöne Grüße an Bingo und Familie

Ben

God o God het wil niet meezitten dit keer, waar komt al die regen vandaan, het is toch droge tijd nu daar? Is El Nino nog aan het spoken? Nou ja, je moet maar zo denken: wat daar valt, valt hier niet. En stel je voor dat je straks thuiskomt en de emmers zijn intussen overgelopen met een vreselijk natte Paper Wall, verzopen papieren lampen en kunstwerken naar de maan, om maar niet te spreken van de kromgetrokken vloerdelen op de eerste verdieping. Allemaal niet gebeurd, nog niet tenminste, dat moet toch tot vreugde stemmen? Los van al het lekkere eten en drinken daar: hoe zit het met het bier, leeft de GEABC 2016 daar nog? Enfin, gelukkig is J-10 niet in een hospitaal beland, overigens in Thailand van een uitstekende kwaliteit vertelt Schwab mij als we diep in Laos over de kuilende, modderige wegen peddelen op onze fietsjes. Hoe we daar dan moeten komen vertelt hij er niet bij. Ik vermoed achterin een gammele bus met z,n tienen op de achterbank inclusief kippen, de geit en schoonmoeder. Niks mis mee want het zijn allemaal buitengewoon vriendelijke mensen. Maar goed; ook allemaal niet gebeurd. Dus goed beschouwd maken jullie heel veel mee daar, dat moet toch ook wel tot vreugde stemmen? Goeie reis verder en misschien moet je voor J-10 maar een helmpje kopen, dat is een stuk veiliger. Dikken zoenen Ben en Brie (die zo thuiskomt).

Micha

Das ist ja wieder allerhand, Angriff der Killerpalmen, unglaublich...hier ist viel los mit Umzug im Haus, Clara geht in die Zimmer im Dachgeschoß und Daniel bekommt ihr altes Zimmer. Alleine das Ausräumen und Renovieren hat ein paar Wochen gedauert, dazwischen noch Arbeiten und ein bißchen Skifahren - der Kampf geht weiter! Liebe Grüße von alle aus dem Schnutenhaus und kommt gesund und munter heim.

Vera

Weer een verhaal om van te smullen. Hopelijk gaat het nu weer goed met jullie. Veel plezier nog de laatste 2 weken ik kan niet wachten om jullie weer te zien. Dikke kus Vera