ariejantine.reismee.nl

Weer in de AGODA val.....

Zoals tijdens elke reis gebeuren er ook nu weer rare,en soms wat vervelende dingen. Na ons verblijf in Loei bij John en Thai ginden we met de SONG THAEW ( een grote tuktuk) naar Chiang Khan. Een klein stadje gelegen aan de Mekong. Volgens Agoda, onze bookingsite, was ons resort gelegen in de stadskern en gemakkelijk vandaar uit was alle bezienswaardigheid eenvoudig bereikbaar. Niets bleek minder waar. Na enige onderhandeling met diverse tuk tukdrivers kwamen we aan in een resort zo,n 7 km uit de stad. We werden hartelijk ontvangen maar er werd direct medegedeeld dat we maar 2 nachtjes konden blijven want dan kwamen de Thaie, die gingen een feestje bouwen. De dag van de democratie. Nou dachten we dan zoeken we een andere kamer in de buurt. Een illusie, na een uitgebreide zoektocht bleek alles vol. Intussen hadden we via onze vriendin van het resort een vaste tuktuk driver gekregen. Halen en brengen keurig op tijd op de afgesproken plaats. Intussen liep het stadje vol met uitbundige Thaien die aan de oevers van de Mekong eens lekker feest gingen vieren. Wel in het zwart want de koning blijft hoe dan ook dood. In de walkingstreet, parallel aan de rivier was het een gezellige drukte van belang. Kraampjes met eten, Tshirts en speelgoed en duizende Thaien. Geen witje te bekennen. Voelt wel ff anders maar totaal niet ongemakkelijk. Volgende dag fietsen gehuurd en op pad in de omgeving. De banden werden opgepompt en de zadels gekuist en daar gingen we, weg van de drukte, het boerenland verkennen. Prachtig. Maarja, waar gaan we slapen? Intussen was er een afmelding voor een nacht die wij konden vullen maar dat ging niet lukken voor de 2e nacht. Dus het was niet anders, terug naar Loei waar we met gejuich werden ontvangen (we zijn populair) en we weer terecht konden in onze eigen kamer. Thai en John als ouders voor ons, en leuke gasten, een Belg met zijn Thaise vrouw. Maar de karavaan moet verder dus een nieuwe bestemming , Nong Kai. Weer gelegen aan de Mekong en volgens Ben, onze vriend die er pas nog op de fiets was geweest, een leuke plaats. Via bus en minivan daar aangekomen was de vraag hoe komen we in dit, volgen Agoda weer in het stadscentrum gelegen, resort, De tuktukdriver zei te weten waar het was en voor 80 baht zou hij ons daar brengen. Nou, niet helemaal. Na een uur waren we wel heel veel omgereden, maar nog geen meter opgeschoten. Goede gesprekken met andere tuktukdrivers, Italianen en mijn googlemap, waar hij niet op wenste te kijken, zorgde ervoor dat we uiteindelijk 7km buiten de stad op dit in de stadskern gelegen resort kwamen waar het uitsluitend voor Thaien met een pickuptruck goed toeven is.De man had besloten dat hij toch maar 200 baht wilde voor dit ritje. Een iets te forse prijsstijging voor iemand die niet wil luisteren en 80 baht gevraagd had. We gaven hem 120 bath maar daar wilde hij niet van weten.Hij wilde 200, nou dan maar de politie, maar daar had ie geen trek in. Dus ging hij voor de deur zitten mokken. Uiteindelijk rijst voor zijn geld gekozen, 120 baht. Ook hier weer een schatje, Kob, die ons naar de stad en uiteindelijk ook naar het treinstation heeft gebracht. Na een dagje sloffen in het leuke stadje moesten we weer terug en ja hoor, hetzelfde gelazer. Weer een driver die de weg niet kon vinden. OK, de volgende morgen om 6 uur naar het station met als bestemming Khon Kaen, waar we, volgens Agoda, een resort hadden midden in het stadcentrum. Nou je begrijpt het al. Daar aangekomen gingen we met pit op pad. Rugzakken om en stappen maar. Die Thaien kijken hun ogen uit. Twee van die rare farang (beledigende benaming voor blanken) lopend met rugzak door de stad. Na een uurtje stappen uiteindelijk bij een politiepost gevraagd en ja hoor, 12 km buiten de stad. Toch maar een taxi genomen en aangekomen op de plaats van bestemming. Dit in het stadscentrum gelegen resort bleek ingeklemd tussen twee snelwegen met geen andere mogelijkheid om ergens te komen dan een taxi te bestellen. We besloten ter plekke dat we van de reservering de tweede nacht lieten vallen om direct door te reizen naar Phimai. Wel nog een bordje rijst gegeten waar we 2 maal zo veel voor betaalden als overal elders en smakeloos. Kortom we genieten. Wat leren we hier nou van? Geloof Agoda niet, ze vermelden bij al hun aanbiedingen "prima gelegen Etc" We hebben het anders ervaren, maar we genieten wel.Het was de laatste 2 dagen koud, 14 graden en bewolkt, weer zo'n chinese koudeaanval op die arme Thaien, maar nu schijnt de zon, het is hier leuk.Kortom Toppie!!!!!

Joëlle

Oh la la, niet leuk..(( volgende week: KOh Chang !!!!

Liefs

Mrieke

Hahaha wat een gedoe.

yvonne

Ook uit jullie vorige reisverslagen blijkt, dat je in Thailand maar het beste alles over je heen moet laten komen. Gelukkig zijn jullie wel wat gewend. Geniet ze !
!

Lenie

Het blijft toch afzien hé, dat reizen.

Fred & Liane

Doe AGODA maar in de ban en neem booking.com Maar zoals de Australiers zeggen "the temperature is good, no worries mate!"

ineke

reizen is net werken.....

Millicent

Ze zeggen wel eens een ezel in het algemeen.....maar volgens mij drukt de val niet op jullie reisvreugd!

Annemarie

Oeps, tja, het hoort inderdaad een beetje bij het reizen... maar daarna geniet je weer XXXtra als je op een mooie plek terechtkomt! Lonkt het eiland al? Kus xx

Marjolein

ja ja , het blijft toch altijd weer een avontuur. Leuk toch!!

Marjolein

En natuurlik een kus van mij

Willem

Agoda hanteert wel een constante manier van omschrijving in hun programma's.
Geniet van een boeiende vakantie. Jullie hebben een fantastische tijd.

Micha

Jaja, das ist doch wunderbar. Aber die zwei Verrückten mit den MZ: unglaublich! Es gibt noch echte Abenteurer... Glück Auf und gute Reise wünscht Genosse Rudi Schulte, noch immer im Betrieb.

Halleh

Ja schat, de oosterse worden assertieve en willen niet meer met een klein bedrag onderhandelen.
Wat jammer dat het weer koud was, maar je zegt zelf : GENIET!
Veel plezier!en
Bela Ciao