ariejantine.reismee.nl

Ibu Heemskerk

En daar is ze dan, 12 januari, Kota Bharu, wij vinden onze taxidriver Kojak bereid ons erheen te brengen en met z'n drietjes terug te brengen. We hebben elkaar snel in t snotje...Marieke, groot en wit, wij als weinigen die iemand op gaan halen, leuk! We hebben een prachtplek aan de rivier, het weer is goed, Mariekje helemaal blij! Wij ook, ze heeft boerenkaas en drop meegebracht, mmmmm!! Maar een biertje erbij scoren valt niet mee. De jongens die er werken doen of het geen probleem is, nou niets is minder waar! We wandelen in de kampung, pakken een taxi naar de Pasar Malam Besar in Kota Bharu, maar vinden niet die hele grote markt.... Van daaruit reizen we naar Merang, een eco lodge, een prachtplekkie in een mooi park, de huisjes wat basic, maar wat doe je daar nou helemaal? Marieke vindt een dooie muis in bed en ze was as door mijn stoeltje gezakt, en ze had zich al buitengesloten, wat gaan we allemaal nog beleven met die meid? De tweede dag in Merang, waar we heerlijk gewandeld hebben, prachtig strand! begint het te regenen, en niet een beetje en het zal niet meer ophouden, waar we ook zijn, het komt met BAKKEN uit de lucht! Dan naar Kota Terrengganu, een leuke stad met een heel erg leuke China Town en inderdaad, daar kan je een biertje kopen. Eerst Jantine ziek, daarna Arie, Marieke blijft op de been...Naar Kuala Berang.....daar Arie dus ziek, wilde zich na laten kijken en gelukkig het ziekenhuis om de hoek, niks aan de hand meneer, u krijgt een hoestdrankje.... Mriek en ik naar de markt, veel pret in het hotel, en een heel fijn zithoekje, lezen en spelletjes doen, want wederom, wat een regen!! We konden al niet naar de Perhentians, nu kunnen we niet naar het Tasyik Kenyir (het meer), er is overal teveel water, flood, overstromingen, gigantisch! Toch proberen we naar t nationale park de Taman Negara te gaan, eerst gaan we naar Kuantan, een schitterend plekje aan zee, de apen springen over je dak, de golven zijn zo hoog, zo mooi, maar t is koud en het regent. Het onderkomen is vreselijk, de mensen niet erg bereid tot enige hulp: WIFI? Nee, o ja, hebben we wel, maar de code? geen idee...even later blijkt het 1234567890 te zijn, hoe moeilijk kan het zijn!!?? De volgende dag als een speer naar Kuala Tahan, IN het park, twee schetige hutjes vonden, bij een heel leuke vrouw, die met waterkoker en glazen kwam, heel lief! Helaas is t met bakken uit de hemel blijven komen, we konden niet eens de rivier over.... we konden er ook niet wegkomen, de bussen reden niet meer, en dus moesten we met de prauw, 3 uur over t veel te hoge water, aanvankelijk droog maar na een klein uur begint het weer te regenen, we worden er wat moedeloos van. En ook van dit reisverslag, het doet niet wat wij willen, dus ik ga afronden. We zijn nu in Melakka en de zon schijnt....... voorzichtig. We hebben een leuk onderkomen en hopen hier nog een paar dagen met z'n drietjes te genieten.....

blub, blub, blub......ik worstel en kom boven......

Fred & Liane

Net terug van wintersport. Temperaturen van -20 en minder, maar iedere dag een strak blauwe hemel en daar komen we voor. Jullie zitten dus in het regenseizoen, dat is minder. Hier de laatste dag vorst in de nacht nu weer naar dubbele cijfers, de lente komt eraan :)

Fred & Liane

Regen, hier is het dik onder nul. Hoewel de laatste dag vandaag dan weer naar dubbele cijfers. De lente is on his way :)

Lenie.

Echt naar voor jullie al die regen, en ik kan het weten. Ik zal een beetje van hier die kant opsturen. Hou de moet er maar in en ik zie jullie snel.

Lenie.

Annemarie

Sjonge, jullie hebben echt pech dit keer, en Marieke helemaal. Hoop dat jullie de goede spirit niet verliezen en dat de laatste periode nog mooi wordt! Dikke knuffel, Annemarie

Every cloud has a silver lining !
Het gaat vast een keer mooi weer worden. Sterkte daar in de regen en geniet van elkaars gezelschap.

Annemarie

Sjonge, jullie hebben wel pech dit keer, en vooral Marieke :-( Hoop dat jullie de goede spirit niet verliezen en dat er nog een mooie periode aankomt!

wim

Jammer al die regen. Heb je een monopoly spel bij je? dan kun je makkelijk de dag vol maken.
Hier is het beter, koud en mistig= water in een andere vorm. Maar ook veel dagen lekker zonnig.
Groet voor Marieke en maak er nog maar een leuke tijd van.
Hug en de mazzel.

vera degens

Dag Arie en Jantine,
Wat spijtig dat de oostkust van Maleisie in het water valt.Vooral jullie vriendin heeft pech.Als het jullie kan troosten:in belgie is het al bijna 3 weken ijskoud.
Dikke knuffel en toch maar genieten!
Vera en Frank

arina

ik hoop dat dit bericht maar eenmaal verschijnt en niet zoals voorgaande 8x. Komt van de regen denk ik.
Ook hier twee nachten en een dAG alleen he-le-har-de- buien, maar ook weer zon.
Ik lees dat marieke een vriendin is. Leuk. Weten we dat ook weer.
Dag globe en trotje, veel plezier nog.

Micha

Ja, da braucht man gute Regenkleider, Arie, erinnerst du dich noch an unseren Genossen mit der Pfeife und den Abfallsäcken auf unserer Himalaya-motor-Tour?! Wunderbar...noch eine Stunde und dann geht es durch die Nacht in die Alpen für eine Woche zum Skifahren, hier alle gesund und munter und noch immer im Betrieb...venceremos, Micha und alle aus dem Schnutenhaus.

Fred & Liane

6x bericht geplaatst. Fijne site hoor!

Annemarie

6x maar? Ik tel er 14 van jullie :-) En 5 van mezelf... gaat lekker inderdaad! In elk geval kun je zo nooit klagen over weinig reacties ;-))

Joke

Wat een shit weer bij jullie maar na regen komt....???? Ik ben net terug van een week Egypte met mijn dochter. Veel gezien .xxx Nick en Joke

marieke

FF ter aanvulling, regen (tijd) was zeker jammer, zo ook de griepjes en als k dan toch bezig ben, dooie muizen, smerige / ongezellige onderkomens en muggen.
Maar Maleisië heeft behalve dit gelukkig ook vriendelijke/gezellige mensen, muggenolie, schone onderkomens, prachtige vogels, mooie natuurdingen/uitzichten, lekkere temperaturen en op de meeste plekken hebben ze lekker eten. Zelfs hebben ze hier en daar een biertje :-)
Maar het grootste plezier in mijn vakantie had ik toch wel met/om mijn reisgenoten. xxx