ariejantine.reismee.nl

eieren en kappers

Het is niet te geloven maar precies een jaar geleden was mijn laatste werkdag, waar is dat jaar gebleven? We boffen toch maar dat we veel kunnen reizen, hier ons vervolg van deze reis:

Na het drukke, gekmakende, maar ook heel erg leuke Bangkok naar de rust van het achterland van Phitsanulok. Helaas werd Arie daar wat ziekjes en ik ging als echte Florence Nightingale een of twee hardgekookte eieren regelen. Bij mijn vriendinnen in de keuken de translate aangezet (leve de mobiele telefoon!), die begrepen t nog niet en belden Pet (eend), de manager zullen we maar zeggen.... die komt een half uur later naar mij toe, wil es weten wat ik nou gevraagd heb en komt even later met 3! ZACHTgekookte eieren, ongelooflijk! De thee is er wel en weer een half uur later, na telefoontjes met 2 mensen die wel engels spreken en verstaan.....(die heten overigens Mint en Thee, geloof je ook niet!!) 4 hardgekookte eieren,je kan niet zeggen dat ze zich er makkelijk van afmaken, de schatten!

Arie knapte ter plekke op van zoveel goede zorgen en dus togen wij de volgende dag naar Loei, nog iets meer noordoostelijk, dik vierenhalf uur in de bus en toen in de tuktuk naar het onderkomen. Werkelijk een geweldige plek met Tai als geweldige gastvrouw en John prima gastheer (en ook nog 5 dagen in de week engelse les op de secundary school geven he...respect!) en n heel leuk hondje dat daar is komen aanlopen en niet meer weg gaat. Ze zorgen goed voor hem. Arie moet hoognodig naar de kapper vindt ie en ik denk, er kan bij mij ook wel wat af. t Is even zoeken naar een kapper die ons wil knippen, de meesten doen alleen wenkbrauwen en wimpers..... Via t chinese eethuis waar we ontbijten komen we bij een kapsalon, er zit 1 iemand op de stoel, verder nodigt moeder ons van harte uit. Als ik aan de beurt ben, vraagt ze eigenlijk niks, ze zet een giga schaar bovenop m'n hoofd en tja, de botte bijl, dan moet je doorzetten. Na flink knippen komende nuances en dan zit t best leuk... Arie is een ander geval, moeder vindt het zonde van zijn lokken, minimaal knipt ze er puntjes af (wat zou mijn moeder blij zijn, die wilde t ook zo lang mogelijk laten bij Arie...), kijkt ons beiden nog eens hoopvol aan, maar wat wij ook zeggen, ze aait m en knipt nauwelijks, ik heb 3 kwartier in die stoel gezeten, Arie nog geen kwartier, maar hij moet binnenkort weer... We hebben dikke pret gehad met moeders, heerlijk!

Het was zowiezo heel erg leuk in Loei, gister naar Huai Krathing geweest, ik had begrepen dat dat een nationaal park was, dus loopschoenen, eten en drinken mee..... Is t iets heel anders, je komt aan, bestelt eten en drinken en krijgt dan een eigen vlot, je wordt met een klein bootje voortgeduwd naar een plek in het meer, prachtige omgeving trouwens en daar mag je liggen tot je een ons weegt. Moet je naar de wc of wil je weg, moet je de vlag hijsen!! Er komt dan een klein bootje om je naar de wc te brengen, geweldig! Wij deelden ons vlot met Dia (thaise) en Bruno(frans), een vermakelijk stel.

Gisteravond zijn er twee duitse motorrijders uit Berlijn aangekomen, op een MZ250, 30 jaar oud, al 17 maanden onderweg, je begrijpt dat Arie stond te kwijlen.....

Vanmorgen afscheid van Tai, door haar naar songthaew station gebracht en met deze zogeheten slowbus naar Chiangkhan, daar nu net aangekomen, gaan hier zo de boel verkennen.

Het gaat ons goed, we denken wel aan die arme mensen op Koh Samui, overstromingen en op Atjeh, aardbeving.

Reacties

Reacties

Roel

Jullie genieten blijkbaar van een schitterende reis..groetjes uit een koud België.

Ben

Die mensen in Thailand doen alles om het je naar de zin te maken, ook al snappen ze soms niks van onze wensen en/of gewoontes, ze regelen het wel!! Met een kapper heb ik (nog) geen ervaring. Tja, ik ben ook benieuwd wat de nieuwe koning zal brengen; rare snuiter als ik de westerse kranten moet geloven en waarom zou ik dat niet doen ;-)) Hier is het een aangenaam weertje met zon. Laatst liep ik bijna per ongeluk in mijn korte broek naar buiten.. echt waar!!! XX

yvonne

Fijn dat jullie niet in het rampgebied zitten. Voor de mensen daar natuurlijk heel verschrikkelijk. Ik zag het op het journaal en moest meteen aan jullie denken. Gelukkig gaat het met jullie goed en hebben een geweldige tijd. Houden zo!! Nog een hele fijne tijd. Liefs Yvonne

Fred & Liane

Inderdaad wisten wij ook niet waar jullie precies zaten en of je inderdaad een beetje teveel water om je heen zou hebben. Maar gelukkig zit je ergens ander op een vlot. Wel weer met andere dat is dan weer jammer. Ik zou zo'n vlot voor ons alleen willen hebben :) Hier is ondertussen koning winter weer vertrokken en zitten we in de dubbele cijfers met de temperatuur. Jullie ook maar toch iets hoger dan. Jantine met een te kort koppie haar hoor je straks weer "man or woman" en weten ze het bij Arie straks ook niet meer!!

vera degens

Wat ben ik benieuwd jullie haren te zien! Nog 16 dagen en we zijn er. Is Arie weer helemaal beter? Zorg goed voor jullie zelf.
Een dikke knuffel vanuit het koude belgie
vera en frank

Millicent

Wat heerlijk hoe jullie genieten. Fijn dat Arie beter is...hij blijft toch wel van de motors af...
Inderdaad wat vliegt de tijd. Als het komend jaar ook vliegt ben ik tevreden.
Liefs

Micha

Sully Sully, wann kommen die Fotos mit der neuen Frisur? Hier geht es seinen soz. Gang, der normale Wahnsinn. Bald für eine Woche mit Dani in den Schnee, Clara fährt auch mit einer Freundin mit dem Bus, Moni geht an die Arbeit :) Hey, weiter eine schöne Zeit und passt gut auf euch auf. Dicke Kuss von allen aus dem Schnutenhaus!

Joëlle

Foto's van de kapsels graag ????

ALI-Suhl

Habe jetzt einen automatischen Übersetzer für deine Geschichten gefunden. Dadurch sind sie noch lustiger. Weiter so. ALI

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!