ariejantine.reismee.nl

het achterland van Phitsanulok

Zaterdag 3 december.

Zo, de eerst week zit er al weer op. Vorige week dezetijd waren we bezig de rugzakken in te pakken , het huis aan kant te maken voor vertrek. Daarna was het wachten geblazen op Is die ons kwam ophalen voor de laatste, Nederlandse, maaltijd. Heerlijke hutspot als afscheid van ons koudekikkerlandje. Daarna afgezet bij het Centraal Station. Bye byeDen Haag, tot over 3 maanden. Schiphol, rugzakken afgeven en inchecken. Controle van handbagage en paspoorten. Dan begint het wachten. Aan boord om 21.15 uur. en dan is het zover 21.45 we stijgen op, richting Bangkok. In het vliegtuigis niet veeltedoen, eten slapen eten en een stukje lezen of een film kijken. Sommige mensen hebben moeite met de lange zit. Wij niet maar toch, we zijn blij als we weer gaan landen. Je komt het vliegtuig uit en dan voel je het, de heerlijke tropische warmte, wat een feest. Gelukkig genieten we daar beiden erg van. Het was deze keer een beetje spannende paspoortcontrole na het gedoe op de ambassade. Maar niks aan het handje, alles ging zoals normaal. Rugzakken van de band, naar uitgang 2 waar Appie op ons wachtte, samen met zijn vrouw, om ons naar het Bangkok Centre Hotel te brengen. Gauw de rugzakken op de, voor ons wel erg luxe kamers te gooien. Dan gauw naar het terras, op naar de koude CHANG. Niks zo lekker als na de vliegreis een koude CHANG. Op tijd naar bed, morgen een drukke dag.

Maandagmorgen, uitgebreid ontbijten, daarna klaar voor een wandeling naar de rivier waar we de riviertaxi nemen. Supersysteem, voor 15 Bath vaar je de helestad langs met overal uitstappunten, echt ideaal. Bij kao san road er uit. Eerst naar de busmaatschappij, tickets voor Frank en Vera en voor ons halen. 25 december Bangkok -Ranong.daarna een lekkere Bananenshake en danlekker lopen. De koning is dood en dat zie je in het straatbeeld. Bijna ieder heeft wel een zwart kledingstuk aan of gaat geheel in het zwart gekleed. Teug met de watertaxi en op naar de volgende aktie, het station voor kaartjes op dinsdag naar PHITSANULOK. In het station een herdenkingsmoment voor de koning, ziet er mooi uit. weer op tijd naar bed, de stad maakt moe en we moeten vroeg op het station zijn. De trein is ook een aangenaam vervoersmiddel, vaste plaatsen en koffie en een maaltijd bij de prijs inbegrepen. ,s middags waren we er en vervolgens met de Tuk Tuk naar The State Resort, ons onderkomen voor de volgende 2 dagen, in Bangkok geboekt. Het resort ligt ongeveer 12 km buiten de plaats, heerlijk rustig, mooie kamer en zulke lieve zorgzame mensen, heerlijk. We vroegen of er geen fietsen tehuur waren, nee dus. Maar de volgende morgen werden 2 splinternieuwe fietsen afgeleverd. te gek. Heerlijk fietsen opThaise fietsen, dat wel, maar dat heeft ook z,n charme. Er loopt hier een hele mooie rivier met een pad er langs en genoeg aardige mensen voor leuke contacten. We hebben ons verblijf verlengd van 2 naar 6 nachten. We zijn intussen ook uitgenodigd bij een ceremonie van de inwijding van een monnik, zondagmorgen vanaf 7uur. We zijn heel benieuwd. Maandag gaan we verder naar LOEI, 4 uur met de bus. Moet mooi zijn. Straks gaan we weer lekker eten bij onze vaste stal, heerlijke TOMYAM, genieten dus.

Arina

Yamyam. Dat was dus smullen bij
Tomyam.
Wij aten eens bij TomTom. Ook goed maar moeilijk te vinden.
Geniet er Losjes van Schagen!

Tjerk

Dag lieve lieden,
Het gaat jullie goed zo te zien. Arie zit heerlijk te smikkelen en Jantine zit met haar duimpje omhoog dat hopelijk betekent dat de maaltijd uitstekend is en hopelijk niet dat ze weer eenzelfde glas whisky wil bestellen dat voor haar op tafel staat, of is dat thee.....

Fijn dat jullie het naar de zin hebben, ik wens jullie beiden nog veel van hetzelfde.
Wij hebben hier prachtige winterse dagen, met een beetje vorst, mooie zonsondergangen en winterbanden onder de camper. Niet om jullie jaloezie op te wekken, dat gaat niet lukken, maar om de verschillen te duiden.
Pas goed op elkaar, en wees gegroet
Tjerk

Heleen

Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat, en leuk om te lezen wat jullie zo al beleven!
Geniet ervan en pas goed op jezelf.

Micha

der König ist tot, es lebe der König! Het beste TOMYAM gibt es nur in der Weimarstraat che Arie + Jantine. Hasta la victoria - siempre. Joeperdeipoepieeeeee uit de Schnutenhuis van Micha und alle mensen hier

Hanny

Heerlijk om jullie reisverslag weer te lezen. Geniet er samen van! groetjes uit Zwijndrecht

Evelien

Klinkt allemaal weer heerlijk en het ziet er goed uit. Heel veel plezier en een dikke kus uit Rotterdam

Yvonne

Och jongens, wat geweldig toch weer, 3 maanden in dat prachtige land. Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie. Geniet ze! Groetjes uit een zonnig Den Helder.

Mrieke

Ohhhh heerlijk daar, ineens herinner ik me ook in Loei te zijn geweest :-) geen idee wat ik daar beleefd heb.

Geniet ervan daar xxx

sandra

Wat heerlijk dat jullie weer zo genieten, heb al de mailtjes doorgestuurd aan Mike die was ook benieuwd waar jullie zitten. nog veel plezier hier vanmorgen weer krabben de auto en koud

Fred & Liane

Ziet er goed uit allemaal en een website die werkt. Dat is ook fijn en kunnen we jullie beter volgen.

Ben

Ik lees niet meer, kan het niet meer aan.... ;-))

Jan & Titia

Wat leuke om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen. We leven mee en proeven op afstand ..mmm..van de heerlijke gerechten. Ik neem aan dat je in je rugzak ook een Haagsche harry voor de nieuwe koning hebt meegenomen. Daar heeft dat feestbeest wel recht op. Neem wel je verlichtte wereldbol mee om hem te wijzen waar het landje van Harry ligt. Met veel liefs en groeten J&T